Am avut de curând ocazia să amenajez un showroom de materiale de construcţie şi amenajări interioare. Este ca şi cum un maestru cofetar ar face un tort cu toate ingredientele. Măsura a fost cuvântul de ordine. Toate materialele au frumuseţea şi povestea lor iar fiecare trebuie să iasă în evidenţă  suficient pentru a fi relevante fără însă a acapara atenţia. Pe de altă parte impactul puternic vizual este important, desemenea experienţa nemijlocită cu texturile culorile şi formele este ceea ce caută clientul când intră intr-un showroom. Mi-am dorit ca cel care vizitează showroom-ul să aibă mai mult decât o experienţă placută, am vrut să-l transport într-o lume a posibilitaţilor, să determin o explozie creativă în fiecare. Reacţia trebuie să fie: “oau! Da! Vreau asta la mine în casă, n-am crezut că un parchet este atât de versatil” sau „n-am ştiut că există mochetă atât de potrivită pentru biroul meu”. Am hotărât deci ca fiecare domeniu sa aibă în cadrul spaţiului momentul său de glorie şi să fie expus la cota cea mai înaltă a propriei sale valori. Aparent asta ar însemna că avem o explozie de energie din toate direcţiile, lucru neplacut în momentul în care abia ai intrat şi vrei să incepi de undeva experienţa. Raspunsul la aceasta problema a venit în parte natural datorită configuraţiei spaţiului şi în parte printr-o riguroasă analiză a proceselor şi a traficului în interiorul spaţiului. Spaţiul este fracţionat în două zone relativ egale, una destinată publicului larg în căutare de soluţii de amenajare pentru casa, biroul, spaţiul comercial şi una destinată profesioniştilor de la arhitecţi, designeri, proiectanţi  până la constructori, instalatori, profesionişti din diverse domenii. Accesul separat direct în ambele zone şi legătura între spaţii printr-o galerie de expunere face ca spaţiul să fie eficient planificat şi accesibil. Zona destinată publicului larg a fost gândită astfel încât încă de la intrare împărţirea pe domenii a spaţiului este evidentă datorită semnalisticii de mari dimensiuni. Din punct de vedere al impactului vizual însă eşti atras în stânga în zona de pardoseli începând astfel explorarea spaţiului într-o ordine firească. Expozitoarele cu încărcătură estetică vizuală mare sunt dispuse în aşa fel încât nu atacă simultan acelaşi câmp vizual şi, deşi sunt în acelaşi spaţiu lasă clientului libertatea de a le vizita pe rând şi a se concentra fară o competiţie pentru atenţia sa. Atfel zona de parchet și cea de mochetă se afla faţă în faţă deci fiecare este protejată şi fiecare captează 100% din atenţie. Către zona de ceramică și sanitare se ajunge natural după zona de pardoseli. Un display masiv de plăci decorative din gips acaparează spaţiul pana la tavan exploatând la maxim suprafaţa vitrată fără însă a bloca lumina naturală. Acest display este asezat în faţa ferestrelor astfel încât nu îl poţi observa până nu ajungi în zona de ceramice/sanitare. Rolul său este de a opri vizitatorul exact în centrul spaţiului unde se regăsesc şi birorurle reprezentanţilor de vânzări de unde pot fi foarte uşor direcţionaţi şi consiliaţi. Ceramica este expusă pe expozitoare clasice şi în ambiente. Zona a fost organizată astfel încât să te plimbe pe un traseu ce trece printr-o zonă acoperită de mare intimitate unde se gasesc ambiente ce cuprind atât ceramică cât și sanitare. Zona acoperită reușește să te ducă intr-o stare de confort casnic și liniște. În acealași timp piesele expuse în ambientele acoperite beneficiază de iluminare de accent care pune în valoare textura și finisajul pieselor ceramice astfel încât clientul este transportat într-o nouă dimensiune a înțelegerii și a aprecierii acestor materiale. Călătoria capătă de aici o componentă tehnică care prefigurează trecerea către zona pentru profesioniști. Apar display-uri cu sisteme premontate de rigole, o expunere superb realizată a operațiunilor de tencuire și hidroizolatie pentru băi etc. Zona destinată profesionistilor este mult mai aerisită și marcată de expuneri de sisteme complete premontate și secționate astfel ca profesioniștii să găsească nu numai materiale ci și soluții complete și know-how de ultimă oră.

A treia și poate cea mai importantă dimensiune a acestei amenajări o reprezintă oamenii și interacțiunea client-reprezentant. In zona asta nu ma pot lauda ca am vre-un merit dar țin să o sublinez. De la primele interacțiuni cu oamenii de la Menatwork am rămas impresionat de deschiderea și de calitatea umană deosebită a tuturor celor cu care am venit în contact dar și de nivelul profesional ridicat la care lucrează. In afară de a fi inspirațional, lucrul cu astfel de echipe îmi ridică și mie personal ștacheta și mă fac să mă simt ca acasă la Showroom-ul ARCA, să mă simt de-al locului ... un „man at work”.

Showroom-ul Arca se afla în Constnața Bd. Aurel Vlaicu, Nr. 144.

Povestea spusă în imagini o găsiți și aici: https://www.facebook.com/GRUP-MENATWORK-111565475551756/photos/?tab=album&album_id=1084739581567669

sau in sectiunea design comercial